Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

jaimy de wedstrijd van zijn leven

  • tonny van boxel

    de achtbaan van mijn huidige leven

    Zoveel staat stil. Alles gaat door. De wereld draait te snel voor mij. Mijn wereld staat zo goed als stil na de dood van onze zoon Jaimy. Het voelt alsof ik in een achtbaan zit. Ik ga heel langzaam vooruit de berg op, maar op het moment dat ik denk alles een beetje onder controle te hebben, stort ik met volle vaart in een diep dal. Er is geen rem en ik ben volledig de controle kwijt, waarna ik net weer even op adem kan komen voor de volgende afdaling volgt. Een gemiddelde rit in een achtbaan duurt niet langer dan enkele minuten. Deze achtbaan van emoties heeft, zo lijkt het, geen eindstation. Toch stopt de achtbaan af en toe en mensen stappen uit. Mijn riem blijft vastzitten, ik heb geen keus en kan er niet uit. van de mensen die uitstappen, herken ik de gezichten. Sommigen zijn me erg dierbaar, anderen ken ik oppervlakkig. Ze gaan allen hun eigen weg. Enkelen kijken nog even om, wenden hun hoofd daarna af of zwaaien nog even. Zij vervolgen allen hun leven. ook stappen er mensen in. Sommigen zijn oude bekenden, anderen zijn totaal vreemd voor mij. Ik wil ze waarschuwen. Ik roep ze toe “doe het niet, hij stopt niet meer”. maar ze kijken me met vriendelijke gezichten aan en lijken te zeggen “geeft niet, we reizen met je mee” en zo gaat de achtbaan van het leven door. Het leven dat voor mij overleven is geworden. Ik heb wel een serieus overwogen de riemen door te snijden, vrijwillig op grote hoogte en snelheid de achtbaan te verlaten. maar dan is daar dat stemmetje dat mij zegt dat het niet kan, niet mag, en dat ik zelf van binnen ook wel weet dat ik dat niet wil. Het is de stem van onze Jaimy die dit zegt. en meteen voel ik me schuldig tegenover hem. 9 jaar is hij geworden, en heeft zo gevochten tegen kanker. Tien maanden lang, in welke achtbaan zat hij wel niet! Hij wilde zo graag leven en vocht ervoor met al zijn kracht. Ik mag het niet opgeven, dat zou niet eerlijk zijn. ook niet tegenover zijn twee drielingbroers die al zoveel verdriet hebben. Ik verman me, grijp mijn riemen met beide handen vast en maak me op voor het volgende rondje in de achtbaan van mijn leven. Met de hulp van de mensen die meereizen, zal ik het einde halen.

    Tonny van boxel

    trotse moeder van *Jaimy, Joey en Lars

    copywr.

    fragment uit boek “Jaimy,de wedstrijd van zijn leven”.

    isbn 90-8055-756-0 uitgeverij personalia

    Een boek van en over onze zoon jaimy die op 6-5-01 aan kanker is overleden.

    er is ook een stichting naar Jaimy vernoemt zie www.stichtingjaimy.nl

    Jaimy van Boxel, oudste van een drieling en fervent voetbalfan, verliest op 6 mei 2001 op negenjarige leeftijd de wedstrijd van zijn leven. Zijn moeder Tonny schrijft openhartig over zijn ziekte, de ziekenhuisopnames, de vurige hoop op herstel, zijn uiteindelijke overlijden, maar ook over de periode erna en de ongelooflijke impact dat dit alles heeft op het gezin. JAIMY - DE WEDSTRIJD VAN ZIJN LEVEN is allereerst een eerbetoon aan Jaimy. Daarnaast is dit boek bedoeld als steun en bron van herkenning voor lotgenoten, alsmede voor de mensen in hun omgeving.

    Recensie

    De confrontatie met de diagnose kanker bij één van hun drielingzonen, de ziekenhuis- en uiteindelijk tevergeefse behandelervaringen en de jaren erna vormen de inhoud van dit boek. De moeder beschrijft dit precies en herkenbaar. Het boek dat is geïllustreerd met foto's en enkele tekeningen, bevat ook informatie over de naar de overledene genoemde Stichting Jaimy die kinderen met kanker ondersteunt om ‘gewone’ wensen te realiseren (www.stichtingjaimy.nl). Het geeft een overzicht van relevante adressen. Door zijn eerlijke openheid in combinatie met zijn ondanks alles toch krachtige levensmoed om zelf ook door te leven, een inspirerende, bijna meeslepende bron voor zowel ouders als andere familieleden die een vergelijkbaar levenslot troffen, als voor velen die mensen in vergelijkbare omstandigheden in hun omgeving hebben. De titel van het boek hangt samen met de enorme gedrevenheid van de jongen voor voetbal.

    © Biblion, Leidschendam, F.M. Boon

    Extra informatie over Jaimy - de wedstrijd van zijn leven / druk 1

  • Maurice

    Beste Tonny: In welk jaar is het boek uitgegeven?

    En op welke site kan ik informatie over u vinden?

    Ik hoop dat u mij snel mailt met antwoorden.

    Maurice